Ελληνικά
English

Συμβουλές & Οδηγίες για Ασφαλείς Συναλλαγές

Η εξέλιξη της τεχνολογίας και η σύγχρονη ζωή έχoυν αναδείξει τις ηλεκτρονικές συναλλαγές ως ένα βασικό κομμάτι της καθημερινότητάς μας. Καθώς η εξυπηρέτηση των καθημερινών μας αναγκών πραγματοποιείται σε σημαντικό βαθμό μέσω των ψηφιακών καναλιών, παρατηρείται ραγδαία αύξηση των περιστατικών ηλεκτρονικής απάτης με στόχο την υποκλοπή των προσωπικών μας δεδομένων, όπως είναι οι κωδικοί πρόσβασης και τα στοιχεία πιστωτικών και χρεωστικών καρτών.

Στην COSMOTE Payments αναγνωρίζουμε την πρωταρχική σημασία της ασφάλειας των υπηρεσιών που σας παρέχουμε και εφαρμόζουμε σύγχρονες μεθόδους για την προστασία των συναλλαγών και των δεδομένων σας. Ταυτόχρονα, σας προτρέπουμε να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί και να λαμβάνετε μέτρα ψηφιακής προστασίας και ασφάλειας.

Παρακάτω μπορείτε να δείτε πρακτικές συμβουλές και οδηγίες που μπορείτε να ακολουθείτε για την προστασία των συναλλαγών σας, αλλά και της συσκευής σας:

 

✓ Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε ισχυρούς κωδικούς για την πρόσβασή σας. Σας προτείνουμε οι κωδικοί πρόσβασης να περιέχουν τουλάχιστον 8 χαρακτήρες, κεφαλαία και πεζά, αριθμούς και ειδικά σύμβολα. Προσπαθήστε να μη χρησιμοποιείτε κωδικούς, όπως λέξεις και αριθμούς, που μπορεί να μαντέψει κανείς εύκολα (π.χ. ονόματα, ημερομηνίες γέννησης κ.λπ.).

 

✓ Αλλάζετε τους κωδικούς πρόσβασης ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Φροντίζετε για την ασφαλή διαχείριση και προστασία των κωδικών σας.

 

✓ Μη μοιράζεστε τους κωδικούς πρόσβασής σας με κανέναν, μόνο εσείς πρέπει να έχετε πρόσβαση στο λογαριασμό σας. Μην παραλείπετε να αποσυνδεθείτε από τον λογαριασμό σας, ειδικά αν έχετε συνδεθεί από κοινόχρηστη συσκευή.

 

✓ Να ελέγχετε συχνά τις κινήσεις του λογαριασμού σας.

 

✓ Μην ανοίγετε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mails) για την προέλευση ή τον αποστολέα των οποίων δεν είστε βέβαιοι. Ελέγξτε προσεκτικά τον αποστολέα, καθώς οι κακόβουλοι χρήστες συχνά προσποιούνται νόμιμες εταιρείες και οργανισμούς.

 

✓ Μην απαντάτε σε μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή/και sms που σας ζητούν να κοινοποιήσετε τους κωδικούς σας ή άλλα προσωπικά σας στοιχεία, όπως τα στοιχεία λογαριασμών σας.

 

✓ Να είστε επιφυλακτικοί με τα συνημμένα αρχεία, ακόμα κι αν προέρχονται από αποστολέα που γνωρίζετε.

 

✓ Mην ακολουθείτε τους συνδέσμους (links) που προτείνονται σε μηνύματα που έχετε λάβει ή δημοσιεύονται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media) και ιστοσελίδες άλλων εταιρειών. Παραπλανητικά μηνύματα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή/και sms έχουν στόχο να υποκλέψουν προσωπικά σας στοιχεία (π.χ. Username, Password, κ.λπ.). Τα μηνύματα αυτά ενδέχεται να σας προτρέπουν να μεταβείτε σε συγκεκριμένη σελίδα, ώστε στη συνέχεια να προβείτε σε πληκτρολόγηση των προσωπικών σας στοιχείων.

 

✓ Πάντα να πληκτρολογείτε τη διαδικτυακή διεύθυνση της ιστοσελίδας της COSMOTE Payments οι ίδιοι, ώστε να επιβεβαιώνετε ότι είναι η ιστοσελίδα που επιθυμείτε να μεταβείτε.

 

✓ Να εμπιστεύεστε επικοινωνίες που προέρχονται μόνο από τα επίσημα κανάλια της COSMOTE Payments.

 

Επιπρόσθετα, η COSMOTE Payments σας προτρέπει να:

 

✓ Διατηρείτε τις συσκευές σας κλειδωμένες με κωδικό, μοτίβο ή αποτύπωμα.

 

✓ Φροντίζετε να διατηρείτε σε υψηλό επίπεδο την ασφάλεια των συσκευών σας (π.χ. tablets), βεβαιώνοντας ότι έχουν πάντα τις τελευταίες ενημερώσεις ασφάλειας λειτουργικού και εφαρμογών.

 

✓ Θωρακίζετε τη συσκευή σας με αξιόπιστα προγράμματα προστασίας από κακόβουλο λογισμικό (π.χ. antivirus). Δώστε προσοχή σε ενδείξεις που μπορεί να σημαίνουν ότι η συσκευή σας έχει προσβληθεί από κάποιο κακόβουλο λογισμικό, όπως στην περίπτωση που εμφανίζονται μηνύματα από το Antivirus πρόγραμμα που χρησιμοποιείτε ή άλλα ασυνήθιστα μηνύματα.

 

✓ Χρησιμοποιείτε πάντα τις πιο πρόσφατα ενημερωμένες εκδόσεις των προγραμμάτων πλοηγήσεως (browsers).

 

✓ Αποφεύγετε να χρησιμοποιήσετε δημόσια Wi-Fi, ειδικά αυτά που δεν απαιτούν κωδικό. Αν τελικά αποφασίσετε ότι είναι απαραίτητη η χρήση τους, αποφύγετε να μεταβείτε σε ιστοσελίδες κρίσιμων υπηρεσιών ή να πραγματοποιήσετε ευαίσθητες συναλλαγές.

 

✓ Επικοινωνείτε αμέσως με τον πάροχο κινητής τηλεφωνίας σας, αν το κινητό σας σταματήσει να λειτουργεί για ασυνήθιστους λόγους. Μερικές φορές μπορεί να χάσετε σήμα λόγω ευρύτερων προβλημάτων που επηρεάζουν την υπηρεσία κινητής τηλεφωνίας. Ωστόσο, εάν χάσετε την υπηρεσία σε μια θέση που συνήθως έχει καλή κάλυψη, είναι ασφαλέστερο να επικοινωνήσετε με τον πάροχο του δικτύου σας και να επιβεβαιώσετε ότι δεν έχει απενεργοποιηθεί η SIM σας.

 

✓ Μην αποκαλύπτετε τον αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Να είστε προσεχτικοί για τον τρόπο με τον οποίο αποκαλύπτετε προσωπικές σας πληροφορίες.

 

✓ Ενημερώνετε άμεσα την COSMOTE Payments, εάν έχετε πέσει θύμα οποιουδήποτε τύπου απάτης όπως πχ SIM Swapping, Phishing, κ.λπ. ή έχετε διαπιστώσει συναλλαγές οι οποίες δεν έχουν την έγκρισή σας.

Να θυμάστε πάντα ότι:

✓ H COSMOTE Payments δεν θα σας ζητήσει ποτέ και με κανένα τρόπο (τηλεφωνικώς, μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή οποιοδήποτε άλλο μέσο επικοινωνίας) τους κωδικούς σας. Είναι προσωπικοί και δεν πρέπει να τους αποκαλύπτετε σε κανένα.